Besvärsskrivelse till Kammarrätten

(Adress, telnr o personnummer bortklippt)

Det är oklart vad Förvaltningsrätten avslagit för begäran eftersom jag inte begärt något av Förvaltningsrätten.

Förvaltningsrätten har redan beslutat tidigare i ärendet och det enda som inträffat nu är att rätten sagt nej till verkställande av egen dom.

Förvaltningsrätten beslutade tidigare i år att Försäkringskassan skulle ompröva mitt sjukersättningsärende 2006-2007. (FR LKPG 2458-16)

FK överlämnade ärendet till Förvaltningsrätten med vändande post utan att ompröva det.

Vid kontakt med FR fick jag veta att omprövningen skulle göras av en rådman vid FR eftersom det inte längre finns socialförsäkringsnämnd som kan ompröva ärendet i enlighet med dåvarande lagstiftning.

Jag kompletterade min ursprungliga omprövningsbegäran till FK med delar av min inlaga i ovanstående dom och skickade över den till Förvaltningsrätten 31/7. Material som FR alltså tidigare redan tagit ställning till och som resulterade i återförvisning till FK.

Jag har inte överklagat något som skulle kunna bli en dom i Förvaltningsrätten, eftersom det saknas myndighetsbeslut att överklaga.

Däremot finns det en dom som fortfarande väntar på verkställan.

Det här är en fråga om rättsordning.

Vänligen

Tomas Blom

Kommentera

